Ülesanne 1. Essee "Haridustehnoloogia vajalikkusest ja heridustehnoloogiliste võimaluste rakendamisest õppetöös
“Haridustehnoloog
on pedagoogiline töötaja, kes omab õpetaja ja
infotehnoloogi kompetentsi. Tema
ülesandeks on tegeleda koolis e-õppe koordineerimise, nõustamise ja arendamisega.” (Varje Tipp)1
Tänases
infoühiskonnas ja digimaailmas, kus meie praegused ja tulevased õpilased on
sündinud n-ö i-pad käes ja omades
kontot Facebook’is, peame meie,
“rongi-generatsioonist”2 pärinevad õpetajad toime tulema kogu
igapäevaselt uueneva IKT-ga, et pälvida õppetöö läbiviimisel õppurite
tähelepanu. Õpetajad võistlevad igapäevases töös igasugsute mängude,
sotsiaalvõrgustike ja muu meediaga. Et sellele kõigele konkurentsi pakkuda on
kooli tarvis inimest, kes omaks vastavaid teadmisi, oskusi ja ka kogemusi. See
inimene koolis oleks haridustehnoloog, kelle ülesandeks on õpetajate e-õppe
alane nõustamine, e-õppe sisutootmine, e-õppe-vahendite kasutamise vajaduse
väljaselgitamine, vajalike koolituste läbiviimine ja/või planeerimine. Kindlasti
haridustehnoloog uurib ise ja leiab uusi lahendusi, metoodikaid, katsetab neid
ning annab edasi oma teadmist. Haridustehnoloog teeb koostööd teiste koolide
(ülikoolid, kutsekoolid, üldhariduskoolid) haridus-tehnoloogidega ning
HITSA-ga. Ta haldab ja administreerib koolis kasutatavaid e-õppe keskkondi,
samuti tegeleb kooli veebilehega. Haridustehnoloog on ka inimene, kes juhib
e-õppega seotud projekte, töötab välja koolile e-õppe strateegia ja viib seda
ellu. Ta tegeleb e-õppe kvaliteedi hindamisega.
Joonis
1. Haridustehnoloogi ülesanded. (Tipp, V.)1
Haridustehnoloog
on nagu “Hunt Kriimsilm”, kellel on 9 + n ametit. Ta on inimene, kes on
uudishimulik, innovaatiline ja avatud uuele; aitab koolil areneda ja liikuda
edasi. Ta näeb ette mitte viis vaid kümme ja rohkem aastat...
Ühes
enesekontrolli testis, veebis3 küsitakse: Mis on haridustehnoloogia (ingl.k. educational technology)?
Vastusteks pakutakse:
a)
haridustehnoloogia
on õppimise edendamise ja oskuste arendamisega seotud uurimine ja eetiline
tegevus, milles luuakse, rakendatakse ja hallatakse sobivaid tehnoloogilisi
protsesse ja ressursse;
b)
on tehnoloogia, mille abil saab haridust
edendada;
c)
on tehnoloogia, mis uurib õppimist ja
õpetamist ühel kitsal alal.
Valin esimese
variandi, kuna haridustehnoloogia edendab õppimist, arendab oskusi, on eetiline
tegevus. Haridustehnoloogias viiakse läbi uurimusi, luuakse, rakendatakse ja
hallatakse sobilikke tehnoloogilisi protsesse ja vahendeid.
Kas
haridustehnoloogiat on meile vaja?
Meenutades
seda, millises maailmas me elame, leian, et on küll. Nii nagu arenevad
elumajade ehitamiseks kasutatavad tehnoloogiad, materjalid ja muud vahendid,
peab ajas edasi liikuma ka haridus ja selle võimaldamise metoodika.
Kunagi
ütles Kalle Toom: “Meie klassis on õpilased 21., meie õpetajad pärinevad 20. ja
õpetamismetoodikad 19. sajandist. Et kool ja õppimine õppurile atraktiivne
oleks, tuleb 19. sajandist välja tulla.” See saab edukalt toimuda koos
haridustehnoloogia ja haridustehnoloogi abiga.
Kasutatud
materjalid:
1. Tipp, V. Kes on haridustehnoloog? http://www.scribd.com/doc/31144190/Kes-on-haridustehnoloog 28.09.2013
2. Toom, K. 2013. BeSt ja VANKeR programmide lõpuseminar. Ettekanne. 26.09.2013
3. Klaos, S. Haridustehnoloogia I. Enesekontrolli testid. http://www.e-ope.ee/_download/euni_repository/file/1187/Haridustehnoloogia%20I.zip/testid_KAK6003.pdf 28.09.2013
No comments:
Post a Comment